Powered by Blogger.
RSS

KEGAGALAN & KEKECEWAAN MEMATANGKAN KITA!


Ehekks... hr ni cuti.. so pepagi bangun buat sarapan.. adoiiiyyaaii..
masak mihun hancur.. lebuk.. huhuuh.. mcm dh lama tak masuk dapur..
tapi memang x pernah rasa serik nak memasak.. masih perbaiki .. 
sebab memang suka masak.. walaupun tak pandai masak..
so.. resepi hari ni.. mihun goreng lembik & hancur.. hahahah..

AAhh.. yg duk dlm rmh ni, makan  je laa jgn nk banyak songeh!! memang terpaksa rela laa adik2 kesayangan hamba kena makan yg atehnyer masak.. hehehehe

Tapi.. apa kena mengena tajuk kegagalan & kekecewaan mematangkan kita tu aa? Hehehe.. saja je kan wat gempak.

Betullah kan.. cuba tengok sekeliling.. kebanyakan yang berjaya.. yang menempa nama setelah diorg melalui kegagalan dan kekecewaan.. dan mereka lebih matang untuk tempuhi kehidupan yang seterusnya.
Tengoklah Donald Trump.. pernah gagal.. so semuanya tak mustahil!! Pengasas Sendayu Tinggi.. pernah alami zaman susah.. & dia bangkit daripada itu..

Allah takkan pernah menganiaya hambaNya yang berusaha untuk mengubah nasib mereka.Diri individu itu sendiri yang aniaya diri mereka sendiri dengan memberikan byk alasan untuk berubah. 

Kadang2 diri ini ada masa rasa sgt2 tak berdaya.. sangat2 'down'.. sampai rasa.. sampai bila?? Tapi cepat2 beristighfar.. sebab semua yang Allah aturkan adalah yg terbaik utk kita.. hikmah yang kita kdg2 tak sedar kenapa kita terpaksa tempuhi semua itu.
Tempat mengadu di dunia ini.. my mama tercinta.. apa2 mesti call mama.. tak kira isu apa.. bila tengah hepi pun.. mesti call mama..if ada masalah pun semesti call mama.. 
Mama my motivator yang paling terbaik.. tak kira masa & tempat.. utk luahkan perasaan.

Mama selalu pesan.. solat & doa jgn lupa..
Usaha itu perlu.

So.. jgn takut pada kegagalan.. dan jgn takut utk memulakan langkah yang baru. If takut mencuba.. or berusaha.. itulah kegagalan yang sebenar!!

Luvs
Mama Izzs

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment